tabung kereta :)

Saturday, February 27, 2010

saya TOMBOY???

Assalamu'alaikum w.b.t...
wahhh...
akhirnya ada juga 'masa' yang baik hati yang tidak mencemburui saya untuk meng'update' blog..

tekanan menyiapkan buku program BIG perlu dilenyapkan disini.:)
2 hari tanpa roomate yang kecoh bisa saja pecah kepala..hehe

berbalik kepada title entry..
setelah 20tahun memegang gelaran 'lady', akhirnya saya diberitahu, saya pernah juga memegang gelaran 'tomboy'..:) semacam tidak percaya saja.

cerita bermula bila cuti lepas. khusyuk-khusyuk dengan angah pilih gambar kecik-kecik untuk di scan, umi bersuara membuka rahsia..

'acik dulu masa kecik-kecik tomboy..macam laki..tak suka pakai skirt..ganas sikit..'

tercengang. saya? tomboy? kenyataan yang tak relevan langsung.haha. bukanlah mahu menafi tapi tak pernah ingat pun 'abad' mana yang tang laki tu..:)
mungkin perkataan lain untuk gantikan 'tomboy' tu, LASAK.hehe

gambar-gambar dibelek lagi. benarlah. hanya 1 2 gambar sahaja yang saya 'dipaksa' pakai skirt atau dress yang girly sikit. yang lain semua seluar.hmmm..

nak pakai skirt macam angah jugaaakk...


tapi bila diingat balik, betul juga kata umi. saya pernah teringat peristiwa masa kat sekolah rendah dulu. pernah juga sorang budak laki terbaring 'baik punyaaaa....' dalam longkang akibat cari bahana dengan NURSUFI ni..:)

kenyataan umi memang tak dinafi. pasti umi lebih mengenali anak-anaknya. tapi mungkin sifat-sifat seperti itu semakin lenyap ditelan masa dan anjakan umur. tambah-tambah pula sekolah menengah semua perempuan..lasak tetap ada tapi bukan tomboy kot..

sifat juga salah satu elemen dalam diri manusia yang boleh berubah pada bila-bila masa. mungkin perubahan tersebut dipengaruhi faktor-faktor tertentu. contohnya kalau masa kecik-kecik tomboy sikit, bila sudah besar, semakin menginjak umur, semakin kewanitaan mungkin..


ada jugak la yang kena 'paksa' pakai dress girly2 gitu..:)

3 comments:

Faazleez said...

waahh...sya TOmBOY?? x leh byg..hihi..skang da ayu :))

bukan. sesiapa said...

hohohoh...
bnyak la ayu atin oii...
da terbukti kat BIG ari tu..kiki3

syabab islam said...

waahhhh... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung kereta :)

Daisypath Happy Birthday tickers