tabung kereta :)

Friday, January 21, 2011

bukan yang pertama, tapi yang terindah

Assalamualaikum w.b.t
selawat dan salam ke atas junjungan besar Rasulullah s.a.w
syukur atas segala kurnia. syukur atas segala nikmat. syukur untuk segalanya.

tersangat gembira hari ini. mendapat perkhabaran dari umi dan angah. tahniah buat adik yang sangat sangat sangat disayangi. sangat gembira juga hari ini atas satu kesungguhan dari seorang insan yang penting dalam hidup saya. kesungguhan untuk menggembirakan dan menjaga hati saya walau dalam apa jua keadaan T____________T



masih ingat lagi siapa kawan pertama anda di sekolah rendah dahulu? masih ingat lagi cikgu pertama yang memarahi kita sebab tidak siapkan kerja sekolah? masih ingat lagikah hari pertama melangkah ke alam sekolah menengah? pertama. pertama. pertama.

pertama. ramai yang menyatakan pertama itu indah. yang pertama kita akan ingat sampai bila-bila. apa-apa sekalipun. =)
tapi....bukan semua juga sebenarnya. bagi saya yang ke berapa sekalipun tidak penting. yang paling saya akan ingat adalah yang paling indah.....tidak rumit bukan?

yang pertama tidak semestinya yang terindah juga. =)

yang terindah adalah sekarang untuk diingati. yang terindah adalah kenangan-kenangan yang dihargai. yang terindah adalah masa-masa bersama keluarga tercinta. yang terindah adalah ruang waktu dan bicara bersama sahabat-sahabat yang disayangi. dan yang terindah adalah senyuman dan gurau senda dari seseorang yang mampu membuat saya sentiasa tersenyum. sentiasa. dan yang paling indah adalah bercinta dengan Yang Maha Pencipta.

saya punya yang terindah saya. saya milikinya. dan saya bersyukur. semoga yang terindah ini yang terakhirnya. semoga yang terindah ini ke hujung nyawa. Allah, Rasul, agama, keluarga, teman dan sahabat-sahabat. ini yang terindah saya.

yang terindah, yang terbaik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung kereta :)

Daisypath Happy Birthday tickers