tabung kereta :)

Monday, August 10, 2009

pameran oh pameran

assalamualaikum..
syukur alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk menikmati kehidupan di bumi Allah ini.

dekat kelas hari ini, seorang pensyarah pun tidak menjengah ke kelas kami. semua sibuk dengan kerja masing-masing. termasuk tutor kesayangan kami. jadi, kesempatan digunakan oleh KK (Bab) untuk mengumpul tugasan PNB. Bersengkang mata juga semalam nak siapkan. susah.:)

selepas waktu rehat, En.Zahari arahkan setiap ketua kumpulan pameran untuk ke stor ambil barang. nama lagi ketua, mesti la wakil sahaja. tapi, saya dan Cik E menyibukkan diri tolong Lan. hehe :) barang-barang yang diminta untuk persiapan pameran Program Semarak Perpaduan dan Patriotisme, alhamdulillah 80% dapat dipenuhi oleh peruntukan maktab.

konsep pameran kumpulan saya ialah Kebudayaan: Pakaian Tradisional. lihat pada tajuk macam perkara 'simple' sahaja. tapi hakikatnya, susah juga. pameran bukan sekadar satu pertunjukan bahan-bahan yang ada sahaja. tapi idea-idea untuk mempamerkan bahan-bahan dengan cara yang paling menarik. konsep bagaimana diperlukan untuk menarik minat pengunjung ke tempat pameran. bagi saya, mencabar.:)

kata Encik, Program Semarak Perpaduan dan Patriotisme ini bukanlah calang-calang program. program besar. dihadiri oleh ramai orang kenamaan. justeru, program ini diharapkan dapat berjalan dengan sempurna dan mampu meninggalkan impak yang besar dalam diri setiap individu.

insyaallah. segala usaha akan dikerah untuk menjayakan program dan pameran ini. tetapi, usaha bukan harus diletakkan pada sebesar dan seeksklusif mana sesebuah event itu. kecil atau besar sesebuah program itu, usaha perlu sentiasa pada 'ranking' yang paling atas. insyaallah.

setelah meneliti semula kekangan ketika melakukan persiapan, idea pertama kami terpaksa diubah sedikit sebanyak dan diolah dengan idea baru. walaupun tidak lari jauh dengan idea asal, tapi cukup sarat kepala untuk memikirkannya. tapi semua ahli kumpulan masih lagi mampu tersenyum.:)

bermula dari malam ini dan seterusnya, persiapan bahan-bahan akan dilakukan pada setiap malam. arahan En.Zahari. hari Rabu nanti. complete! insyaALLAH.

terima kasih untuk semua ahli kumpulan. terima kasih untuk Wani dan Cik E kerana bersama-sama design bookmark tadi. terima kasih Ley untuk tenaga yang mengangkat bahan-bahan pameran.:) terima kasih yang tidak terhingga juga kepada En.Zahari yang memberi kepercayaan kepada kami untuk terlibat dalam pameran ini.

p/s : semangat nyanyi 4 buah lagi masa rehearsal kat Kirkby tadi..hehe..:) lepas tension.
(scha.ieza.mimi.bib.wani.bab.ley)

2 comments:

cik manis said...

gd luck pameran tu nnti kak sya :)

scha said...

gud luck tuk cik manis jgak..
dgr kabar pkai cheongsam..huhu..
sswai sgt la ngn mata sepet cik manis tu..
mau tertukar ngn bdak cina nt..kui3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung kereta :)

Daisypath Happy Birthday tickers