tabung kereta :)

Tuesday, September 6, 2011

Penat jadi alasan akrab.

Assalamualaikum w.b.t.
Dalam sibuk-sibuk dengan timbunan assignment dan kerja-kerja amali, my fingers badly need to write something here :)

Hati tiba-tiba rindu dengan sahabat-sahabat dan kerja-kerja JPP. Majlis terakhir anjuran JPP sebelum pulang ber'PBS tempoh hari adalah Majlis Jalinan Sekampus: Berbuka Puasa. Sungguh, rindu benar mahu menggembleng tenaga memerah keringat dengan kerja-kerja JPP.

Masih saya ingat ketika mula-mula melangkah ke IPG KTB.

Minggu Orientasi/Minggu Pengurusan Pelajar Baharu.
kami diuruskan oleh barisan JPP 2008/2009. Masa itu agak 'blur2' dengan jawatan-jawatan yang disandang kakak-kakak dan abang-abang senior. Tidak pernah terlintas untuk menyandang salah satu jawatan itu sekarang.

Kali pertama termasuk dalam salah seorang AJK JPP tahun 2009. Secara tidak sengaja. terpilih untuk menjadi Bendahari Biro Penerbitan. seronok sebenarnya bekerja dalam JPP as long as kita tahu memberi komitmen dan pandai bahagi masa.

Dan tahun ini. sedar tidak sedar hampir 5 bulan menyandang jawatan salah seorang Exco JPP. tidak mahu percaya, harus percaya jugalah. sudah bermacam-macam program kami anjurkan. sudah bermacam-macam kerja kami buat. sudah berbagai-bagai pendapat diutarakan dan ditolak. dan sudah beratus-ratus ragam juga yang kami jumpa.




meski kita berbeza, tapi kita serupa. kan? ke tak? :)


berselisih faham, bertengkar, bermasam muka, mengusik, tak sependapat. bermacam-macam kami 25 orang ni lalui. PENAT. tapi sangat lumayan bayarannya. hasil yang dibayar dengan sebuah pengalaman dan persahabatan yang tidak dapat dijual beli. persahabatan yang disulami perselisihan pendapat inilah yang mendapat tempat di hati. keakraban yang bertatahkan senda dan rajuk inilah yang mengungguli keindahan bersahabat.

keseronakan di'plus pula YDP Ustaz Khairul Anam yang cool dan tenang je. tambah pula best friend juga salah seorang exco. Haruslah excited! Kalau sebelum ini meeting apa-apa sibuk mencari dan mereka-reka alasan untuk excused, tapi meeting JPP sentiasa ditunggu-tunggu. Hiperbola? realiti ni. no doubt. sila percaya. meeting JPP kami sempoi dan 3 jam kejap je rasa. :)




geng riuh rendah JPP. kamu semua penceria suasana.
"penceria"? wujud ke this word? abaikan.


Umpama adik beradik. mungkin itu ungkapan yang sesuai untuk kami dalam JPP. jawatan dan kerja-kerja yang tidak pernah terjangkau dalam hati dibayar dengan sebuah keseronokan berukhwah. komitmen dan masa yang dicurahkan umpama dibayar dengan emas permata. Sungguh, saya akan merindui masa dan saat ini. Saat bergelar seorang Exco JPP :')


Bukan senang tahu hendak mempertaruhkan poster-poster dan kempen bermanifestokan 'Ayuh Telusuri Transformasi' untuk diundi. Bila sudah menang dan diberi kepercayaan, haruslah dihargai, bukan? :) *sengih sampai telinga*. dan saya tidak pernah menyesal memilih untuk terlibat menjadi salah seorang exco JPP. Bersyukur ada. kerana diberi peluang dan kepercayaan yang besar untuk menerajui kepimpinan guru pelatih di maktab ini :)



hah! bangga kejap. haruslah kan? :)
dan kepenatan bekerja inilah yang menjadi 'alasan' kami rapat dan akrab.
bagai adik beradik!



Insyaallah. kerja kerana Allah. ^_______^ *sengih lagi*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung kereta :)

Daisypath Happy Birthday tickers