tabung kereta :)

Wednesday, November 16, 2011

kalau tidak suka tak mengapa

Assalamualaikum.

hakikat hidup di dunia sementara. bukan semua orang kita suka. tidak kurang bukan semua sikap kita orang boleh terima. pasti ada cela bahkan mungkin hina. kerna manusia tiada yang sempurna. walau apapun alasan kita, tidak semua hati ikhlas membela.

ada yang tegas membicarakan cemburu itu buta. perasaan penuh syak dan curiga. hingga hilang waras akal dan jiwa terbuka. tidak mampu untuk membezakan antara persahabatan atau apa sahaja. tapi bagi saya cemburu wanita itu juga berpada. menunjukkan tanda jiwa yang dambakan setia. mungkin juga hati yang penuh cinta.

tapi mungkin cara meluahkan cemburu itu salah. sehingga diri dituduh tidak rasional dan goyah. bahkan hati bagai dibuang dan dilapah. jiwa umpama kosong dan gundah. bahkan diri seakan lemah dan rebah. itu permainan perasaan yang penuh luluh tapi dirasakan gah. Oh, sudahlah, harus berubah!

dalam cemburu itu ada sayang. bukan mahu biar hubungan itu melayang. dalam cemburu itu tidak pernah terkandung dendam. kerna semua tahu dendam itu bukan anjuran Islam. cemburu itu punya kasih. tanda jiwa itu masih cakna tak pernah disisih. bukan mengharapkan ucapan terima kasih. dengan harapan diri dan hati ini dijaga penuh gigih.

tidak diduga lilin menjadi bara. dilema menjadi batu prasangka. maaf andai tafsiran kita berbeza. kerna ia lahir dari dua jiwa. namun usah gusar membekas lara. itu sudah lumrah perjalanan hamba di dunia. yang pasti kita sentiasa didatangi ujian dan pancaroba. tabahlah menongkah arus yang tidak pernah diduga. jua yakin Allah sentiasa ada :')

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung kereta :)

Daisypath Happy Birthday tickers